Bir otomobil sigortası aracısı olarak en sık aldığım sorulardan biri “arabamı sürmek için kim sigortalı?”
Bazen bu sorunun cevabı çoğu insanın düşündüğünden daha zor olabilir. Arabanızı asla başkalarına ödünç vermezseniz ve asla vermezseniz, burada tartıştığım kısıtlamaların hiçbiri sizin için önemli olmayacak ve şimdi okumayı bırakabilirsiniz.
Kısa cevap:
Politikanızda listelenen kişiler, hiçbir sınırlama olmaksızın politika teminatlarınızın tüm avantajlarından yararlanır. Listede olmayan arabanızı ödünç alanlar için, genellikle arabanızı kullanma izni verdiğiniz sürece bunlar karşılanır; buna “İzin Verilen Kullanım” denir ve tüm politikalarda izin verilen kullanımın bir şekli veya yorumu vardır. Hariç tutulan sürücüler hiçbir zaman kapsama dahil edilmez ve “aracı, kişinin bunu yapmaya yetkili olduğuna dair makul bir inanç olmadan kullanırlar” (bazen “hırsızlık” olarak da adlandırılır).
Sigortalı olduğunuz şirkete bağlı olarak, izin verilen kullanım yorumları önemli ölçüde değişebilir ve bazı sigorta şirketleri çok sıkı kuralların uygulanmasında.
Farklı izinli kullanım uygulamaları yoluyla teminatları azaltarak veya sınırlandırarak, taşıyıcılar risklerini (ve talep maliyetlerini) azaltabilir, böylece politika sahiplerinin politikalarını daha uygun hale getirmek için politikalarının maliyetini azaltabilir.
Taşıyıcıların kullandığı “İzinli kullanım” kısıtlamalarının üç örneği şunları içerir: “Açılır sınırlar”; “Çift düşülebilir”; ve “Fiziksel hasar kapsamı yok”.
Açılır Limitler:
İzin verilen bir kullanıcı bir kaza geçirse bile, sigorta poliçelerinde genellikle sigorta tutarlarında önemli miktarda azalma olur. Böyle bir azalmaya “açılır sınırlar” denir. “Düşürme sınırları”, bir kişinin arabanızı ödünç alırken kaza geçirmesi durumunda, sorumluluk sınırlarının devletin asgari tutarlarına indirildiği anlamına gelir. Örneğin, Kaliforniya eyaleti, bedensel yaralanmalar için kişi başına sadece 15.000 $ (BI) / bedensel yaralanmalar için maksimum 30.000 TL (BI) / maddi hasar (PD) için 5.000 TL minimum limit gerektirir.
Örnek: “A” sürücüsünün izinli kullanım ile tam kapsamlı bir sigorta poliçesi vardır ve sorumluluk kapsamı kişi başına 100.000 TL (BI için) / olay başına 300.000 TL (maksimum BI için) / olay başına 50.000 TL ‘dır. Politikasının “açılır sınır” maddesi vardır. Diyelim ki arabasını bir arkadaşına (şoför “B”) borçluyor ve bu arkadaşın diğer tarafa bedensel yaralanmaların 65.000 TL olduğu ve 28.000 TL değerindeki diğer arabayı topladığı ciddi bir kaza geçirdiğini varsayalım. Bu senaryoda, “düşme sınırı” yürürlüktedir ve A Sürücüsünün en fazla ödeyeceği politika diğer yaralanmalar için 15.000 TL ve araçları için 5.000 TLdır. Bu durumda, A sürücüsü, aracın sahibi olduğu için zararların dengelenmesinden yasal olarak sorumludur; Yaralanmalar için 50.000 TL ve araç için 23.000 TL. B Sürücüsünün kapsamı varsa, kapsamları ikincil olur ve sınırları da bitene kadar geçerli olur. Aksi takdirde, “A” sürücüsü büyük olasılıkla karşı taraf tarafından dava edilecektir.
Çift İndirimli:
Araç sigortanızda bulunan teminatlardan birine çarpışma sigortası denir. Çarpışma sigortası, aracınızı başka bir nesneyle çarpışma sonucu oluşan hasarlara karşı korur. Yani başka bir araç, bir bina, vs. Çarpışma kapsamı, sigorta şirketinin arabanızı onarmak veya değiştirmek için devreye girmeden önce ödemeniz gereken “cebinden” tutarı olan bir kesintiye sahiptir. İndirgenebilirler 100 TL ila 2500 TL arasında değişebilir, ancak çoğu zaman 500 TL veya 1,000 TL ‘dır.
“Çift indirilebilir” kısıtlamasının çalışmasının yolu, sizin izninizle arabayı sürerken isimsiz bir sürücünün bir kaza geçirmesi durumunda, çarpışmadan indirilebilir. Dolayısıyla, 500 TL indiriminiz artık 1.000 TL veya 1.000 TL’nız şimdi 2.000 TLdır. Umarım arabanızı ödünç alan arkadaşınız talaş alıp fazladan düşülebilir tutarı ödemeye hazırdır.
Bazen “çift indirilebilir” kısıtlaması arabanızı ödünç alan sürücünün yaşına bağlıdır. Örneğin, çarpışmadan çıkarılabilecekler sadece şoför 25 yaşından küçükse iki katına çıkar.
Fiziksel Hasar Kapsamı Yok:
Bu kısıtlama, yukarıda açıklanan “çift indirilebilir” gibi çalışır. Ancak, bu kısıtlama çok daha cezalandırıcıdır.
Basitçe ifade etmek gerekirse, isimsiz bir sürücü arabanızı ödünç alır ve bir kaza geçirirse, sigorta şirketi üçüncü taraf hasarlarını (yükümlülüğünü) ödeyecektir, ancak aracınızın zararları kapsamaya uygun olmayacaktır.
Bu “izinli kullanım” kısıtlamalarının tümü, ilk olarak politikanızda ve ayrıca yenilemelerinizde ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Bu kısıtlamalar, politikanızı satın aldığınızda temsilciniz tarafından da açıklanmalıdır; bu nedenle, profesyonel sigorta acentesi / broker bu karışıklıkları gerçekten anlayan ve kapsama başvurusunda bulunduğunuzda bu kısıtlamaları etkin bir şekilde açıklayabilen kullanıcılar.
İzin verilen kullanım kısıtlamaları da çok yaygındır ve bazı büyük, saygın ülke çapında sigorta şirketleri tarafından kullanılmaktadır, bu nedenle politikanızı dikkatle incelediğinizden emin olun.
Oto sigorta poliçelerinin tümü standart değildir. Bunlar taşıyıcıdan taşıyıcıya farklıdır ve her şirkete özgü çok sayıda kapsam avantajı, kısıtlaması ve hariç tutma vardır. Belirli politikanızın nasıl çalıştığını görmek için temsilcinize danışın.
Düşünce için yiyecek – bir dahaki sefere size bir insan yardım etmeden “çevrimiçi” bir politika satın almayı veya “sipariş alan kişi” ile “800 #” ‘dan bir şey satın almayı düşündüğünüzde, bunun gibi detayların yeterince tanımlanamayabileceğini veya bir şekilde kaybolabileceğini düşünün Çeviride – gerçekten sizi görebilecek bir temsilciye sahip olmak öder.