Damla Kaplama Metalik Oto Kaporta Boyası


Damla Kaplama Metalik Oto Kaporta Boyası
Damla Kaplama Metalik Oto Kaporta Boyası

Damla kaplama, her otomatik vücut boya püskürtücüsünün ustalaşmak istediği önemli bir beceridir. Damla katlar, püskürtme işleminin son aşamasında metalik boyalar kullanıldığında uygulanır. Otomatik gövde paneline doğru uygulandığında, damla kaplamalar tam renk kapsamı, mükemmel metalik içerik dağılımı ve cilaları kolayca kabul edebilen daha iyi bir boya tabanı sunar.

Metalik Boya Uygulaması

Damla kaplama tüm metalik oto boyalarla kullanılmalıdır. Birçok boya püskürtücü, düz renkler uyguladıkları aynı yöntemleri kullanarak metalik taban katları uygular ve bu, aksi takdirde mükemmel bir işi tehlikeye atan yaygın bir hatadır. Yatay kol hareketleri çoğu düz renk püskürtme işi için mükemmel olsa da, temel kapsama ulaşılır ulaşılmaz metalik oto gövde boyası panele bırakılmalı ve son uygulamayı yatay ve dikey yönlerde çapraz katlamak da aynı derecede önemlidir.

Düzgün Boya Kapsamını Sağlama

Damla katlar uygulanmadan önce, hazırlanan araba paneli, astar şeffaflığını önlemek için metalik oto gövde boyası ile yeterince kaplanmalıdır. Renk etkinleştirildikten sonra, panelin yüzeyine tam ıslak bir boya tabakası püskürtülmelidir. Düzgün kapsama ve dağıtım sağlamak için her yatay püskürtme hareketinin öncekine karışması önemlidir (% 30 ila% 40 çakışmalar mükemmeldir). Tek kat uygulama yapılır uygulanmaz oto kaporta boyasının yaklaşık 10 dakika kurumaya bırakılması gerekir. Asla mat bir görünüm elde edene kadar asla ikinci bir kat püskürtmeyin.

İkinci Kat Metalik Boya Uygulaması

Şahsen, özellikle panel arabadan çıkarıldığında, bir sonraki boya katını birinciye farklı bir yönde püskürtmeyi seviyorum. Bazen, yine de araca takılıysa, çamurluklar ve kapılar gibi dikey panellerde bu mümkün değildir, bu nedenle tipik bir yatay püskürtme deseni kullanıyorsanız daha fazla endişelenmeyin. İkinci uygulama, birinci kata benzer şekilde püskürtülmelidir, ancak önceki uygulamaya kıyasla% 80 ıslaklık elde etmeye çalışın. Oto gövde boyası bir kez daha matlaşana kadar yaklaşık 10 dakika kurumaya bırakılmalıdır.

Drop Coat Uygulanması

Metalik boya hala şeffafsa, ek bir kat gerekebilir, ancak çoğu durumda bu gerekli olmayacaktır. Asıl düşme katını püskürtmek için, püskürtme tabancasını panelin yüzeyinden 18 ila 24 inç uzağa yerleştirin ve tabanca basıncını% 20 ila% 30 azaltın. Otomatik gövde boyasını yatay olarak püskürtün, kolu panel boyunca yavaşça hareket ettirin, böylece metalik renk yüzeye düşer (veya düşer). Püskürtme işlemi tamamlanana kadar düzgün bir kapsama alanı sağlayın. Paneli benzer bir mesafeden hemen yeniden kaplayın, ancak yatay hareketleri dikey yönde değiştirin, böylece sonraki kat ilkinden geçer. Boya kaplamasının eşit olmasını sağlamanın yanı sıra, damla katın çaprazlanması düzgün metal dağılımı ve verniği doğru bir şekilde kabul edecek üstün bir yüzey sunar.

Drop Coat ile mücadele

Metalik oto kaporta boyasını görsel olarak incelemeden önce düşme katının kurumasını bekleyin. Kapsama alanının tutarsız olabileceği yamaları kontrol edin ve gerekirse bir damla daha püskürtün. Solvent bazlı oto gövde boyasıyla, damla kaplama kuruduktan sonra araç paneli üzerinde bir çakma bezi çalıştırmak her zaman iyi bir fikirdir. Su bazlı oto gövde boyası için uzman tack paçavra satın alınabilir, ancak yüksek boya birikimi rengi soyabilir ve bu da sinir bozucu yeniden çalışmaya yol açabileceğinden, tackleme işleminden feragat etmek tercih edilir.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*